Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti diagnostiky motorických dovedností u dětí předškolního věku využitelné v pedagogické a zdravotnické praxi
Bačíková, Miroslava ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce představuje možnosti diagnostiky motorických dovedností u dětí předškolního věku v pedagogické a zdravotnické praxi. Práce je rozdělena na dvě části - na část teoretickou a praktickou. V teoretické části autorka popisuje psychomotorický vývoj dítěte, zejména v období předškolního věku. Dále se v práci zabývá pedagogickými a zdravotnickými odbornostmi, které se problematikou psychomotorického vývoje nejčastěji zabývají. V následujících kapitolách jsou rozebrány možnosti diagnostiky dítěte předškolního věku, včetně výčtu nejvyužívanějších diagnostických testových metod, vyšetřujících úroveň motorických dovedností. Pro účely praktické části byla vytvořena sada diagnostických úloh, která si klade za cíl orientačně zmapovat sníženou úroveň motorických schopností a dovedností dítěte předškolního věku. Navržená sada diagnostických úloh byla posléze vyzkoušena v praxi v pěti mateřských školách ve dvou městech České republiky. Praktická část této práce sestává z popisu jednotlivých úloh a jejich hodnocení, charakteristiky použitého vzorku, administrace sady úloh a sběru dat spolu s etickými zásadami výzkumu. Dále je zde uvedena prezentace, analýza dat a posouzení rozlišovací schopnosti navržené sady úloh. Praktická část je doplněna o doporučené úpravy administrace a obsahu sady...
Témbrový a fonematický sluch předškolních dětí
Zvolánková, Michaela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice témbrového a fonematického sluchu u dětí s běžným vývojem řeči. Je rozdělena na dvě hlavní části představující teoretická východiska a praktický výzkum. Teoretická část se věnuje rozvoji témbrového a fonematického sluchu v předškolním věku. Používá starší i současné didaktické materiály seznamující s témbrovým a fonematickým sluchem u předškolních dětí. Praktická část popisuje cíle, metody, průběh a výsledky terénního základního výzkumu, který sledoval úroveň témbrového a fonematického sluchu předškolních dětí s běžným vývojem řeči. Cílem práce je zjistit spojitost mezi fonematickým a témbrovým sluchem. KLÍČOVÁ SLOVA témbrový sluch, fonematický sluch, sluchová pozornost, běžný vývoj řeči, běžný vývoj hudebnosti, testové metody

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.